2012. január 1., vasárnap

Töltött Krokodil

Szilveszter előtt két alkalommal is készült ilyen félelmetes krokodil, amelyet Limara oldalán találtam.
A tésztáját változatlanul készítettem el, a tölteléket kicsit változtattam. A fázisfotókat  innen lestem.

Tészta: 50 dkg liszt, 2 evőkanál olaj, 2,5 dl tej, 1 teáskanál cukor, 2 teáskanál só, 2,5 dkg élesztő, 10 dkg tejföl.
A tejet megmelegítem belerakom a cukrot és az élesztőt, majd ha felfutott, összekeverem a többi hozzávalóval.
Jó fél órát meleg helyen kelesztem.

Töltelék: 30 dkg darált hús / lehet csirke, pulyka, sertés/  1 közepes fej hagyma, 4 nagyobb gomba, 3 evőkanál olaj, 3 evőkanál paradicsom püré, só, bors,  ételízesítő, ez el is hagyható. 10 dkg sajt.
Besamel mártás: 2,5 dl tej, 5 dkg vaj, 2 evőkanál liszt, 2 tojás sárgája

Elkészítés: A hagymát apróra vágjuk, az olajon üvegesre pirítjuk, hozzáadjuk a szintén apróra vágott gombát, megsózzuk, borsozzuk, és hozzáadjuk a darált húst. Készre pároljuk.
A mártáshoz feltesszük melegedni a tejet, a vajjal, amikor a vaj elolvadt, beleszórjuk a lisztet. Ezt a műveletet óvatosan, és lehetőleg valamilyen  habverővel folyamatos keverés mellett tegyük, hogy ne csomósodjon be a liszt. Amikor már puding sűrűségű akkor levesszük a tűzről és elkeverjük a tojás sárgájával és belereszeljük a sajtot. Mindezek után összekeverjük a raguval és hagyjuk kihűlni.Majd a krokodil hasába töltjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése